lördag 10 november 2012

Artikel Publicerad I Fiskejournalen!

Har ni inte köpt det senaste numret av Fiskejournalen (#12) så tycker jag att ni ska göra det! Där hittar ni en liten artikel som jag har skrivit om min kusin Fredrik som tog en Havsöring på 4.7 kg i våras! Så här lyder artikeln:
 
" ANDREAS STEN från LJUNSE har skickat en skildring som är så full av goda tips, att den borde publiceras som ett fiskevattenreportage. Tyvärr har jag bara plats för en skamligt nedkortat text.
Andreas och hans fiskekompis FREDRIK ÖSTLING fiskar nästan varje dag.
- Det är livet, skriver han.
Fisket sker inte i själva Ljusnan utan i den så kallade Skitviken. Där har man störst chans att komma i kontakt med de stora Havsöringarna som går in där under vintern för att vattnet är varmare.
När isen släpper, kokar det av fisk. Den 30 Mars lyckades Fredrik ta en Öring på hela 4.7 kilo. Jag såg inte själva fajten, skriver Andreas, men när jag såg att det kom mycket folk och kollade, förstod jag att det var en större fisk - dessutom så blank och fin!"
 
Känns skönt att ha fått in en Artikel i den berömda Fiskejournalen!:D
HARE GÖTT!:D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar