tisdag 13 november 2012

Dom Prickiga Fortsätter Att Nappa

Idag vart det lite Havsöringsfiske med Thomas Larsson nere vid Snötippen och Goudes. Denna dagen vart mycket lyckad för våran del, Thomas fick direkt en lite Öring när vi började fiska. Sedan tog det ca en timme innan vi kände något igen. Då var det min tur! Jag drog på en Lax runt 1.7-1.8 kilo som fick friheten åter!:)

Efter att både jag och Thomas har missatt några hugg var så hände det äntligen en liten bättre sak. När jag hade lagt ut kastet och vände mig om för att prata med Willi som hade kommit för att kolla hur det gick till, då for en fisk upp ifrån vattnet säkert en meter upp i luften och efter följer mig lina! Den fortsätter att hoppa, hoppas och hoppa! efter en nervös drillning och den häftigaste på mycket länge så kan Thomas håva en Havsöring på 2.6 kilo åt mig! Tack för hjälpen!:D
 
 
Hare gött!:D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar