lördag 17 november 2012

Emma Bäcker Håkonsen Del 1!

1. vart bor du nu?
 
Jag bor i Sandefjord, Norge. En liten fin sommarstad vid havet, inte långt från Sverige med færjan!
2. Vart är du uppväxt?
 
Jag ær uppvæxt i Trollhættan, dær jag bodde från jag føddes, helt fram till før 4 år sedan då jag bosatte mig i Sandefjord.
 
 
3. Hur är du som person? Enligt dig själv...
 
Oj, den var lite svår! Jag ser mig sjælv som en ganska glad person, en hel del spontanitet & kanske lit rastløs omsaker o ting står før stilla :)?
Jag kan sækert vara lite sær på olika saker, men ordentligt snæll om jag får sæga det sjælv ;).
4. Vad jobbar du med? Som?
 
 Jag har sedan ca 2 år tillbaka jobbat frilans; med artiklar før olika Europeiska tidningar, lite marknadsføringsjobb før olika utrustningsfirmaer. Så det jag gør om dagarna ær alltså att fiska, fota, sitta vid datorn & skriva o jobba! Har också några riktigt feta projekter på gång som involverar TV.
5. När började med fiske? Vart? Med?
 
Jag har vart fiskeintresserad så længe jag kan minnas; Det var inget mera spænnande æn att sitta & se på fløtet på bryggan nær jag var liten! Sen var det før ca 9 år sedan mitt riktiga, frenetiska fiskeintresse kickade in! Sedan dess har hobbyn blivit passion & passionen bliviti till en livsstil!
 
6. Varför började du att fiska?
 
 
Ja, det ær det många av minna ikke-fiskande vænner som frågar mig! Jag tyckerdet ær værldens bæsta hobby! Man kommer ut i naturen & får se fantastiska stællen. Samtidigt som det ær otroligt rofyllt, så ligger det alltid adrenalin med i spelet! + att fiske ær oændligt, man vet aldrig vad som kommer att hænda, man lær sig alltid något nytt & man kan sætta nya mål hela tiden!
 
7. Om du fick välja ett enda ställe att fiska på jämt, vart vore det och varför?
 
Hmm... Det finns ju så många roliga stællen att fiska på! Men æven om jag vart runt i værlden & dragit monsterfiskar måste jag kanske sæga att min lokala sjø ligger tætt intill hjærtat. Dit brukar jag dra ofta før att jigga abborre & jerkbaitfiska gædda. Ett vældigt enkelt vatten, inga jættefiskar, men på något vis står jag alltid med ett stort leende nær jag fiskar hær :). Som nr2 ville jag kanske sagt Mehamn i Nordligaste Norge; Hær har jag bara fiskat i två år i rad, men gillar atmosfæren & chanserna till riktigt stor hælleflundra!
 
 
 
8. Vart är dit "Speciella" fiskeställe?
 
Hm.. Jag har faktiskt ett litet stælle som ær lite speciellt & som har en vældigt personlig plats hos mig! Det var hær jag tog min førsta kilosabborre. Vattnet ligger i Sverige, det ær ett jættelitet skogstjærn som håller næstan bara kilosabborrar + några riktiga monster. Sjøn ær extremt speciell; Fiskar man inte på rætt tid på året,på dagen & med fel beten har man inte chans. Varje gång jag tar ett par timmar i sjøn får jag minst en kilosabborre :).
 
Övrigt
 
Personligen ær jag inte så upptagen att vara bæst på det fisket jag bedriver. Jag tycker att en bra fiskare ær en som kan ha roligt på fisketuren, inte ta allt før seriøst & kunna glædjas åt allting som hænder på fisketuren. Førr var jag vældigt upptagen med att ta så stor fisk som møjligt, få en regga på varje art osv. Men nu handlar fiske mer att slå sina egna drømmar, øven om dom inte ær rekordstora, samt att ha skoj på en fisketur. Som sagt; Jag tycker det ær minst lika roligt att jigga halvkilosborrar som att stå & fighta en arg tjurhaj i Florida. Jag tror att om man blir før seriøs & blir før inriktad på att jaga den dær storfisken som ser bra ut i andras øgon, blir fiske snart ett stressmoment & glædjen kan bli førstørd. Att man aldrig blir nøjd & att man inte lægger mærke till dom små grejjerna som gør en fisketur. En annan viktig grejj som jag tycker; Att kunna glædjas åt andras storfiskar! Inte bli før tævlingsinriktad & svartsjuk, delad glædje ær dubbel glædje :)!
 
 
 
 
 

 
Sluterligen vill jag tacka dig Emma för att du gick med på denna intervju!:)
HARE GÖTT!:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar