torsdag 27 december 2012

Tre Dagar Av Rödingsfiske!

22/12-2012 var det premiär på Skidtjärn och jag hade verkligen höga förväntningar. Men den dagen var inte precis på min sida men, det börja så här... Pappa och jag åkte och hämtade, farfar sen åkte vi mot sjön och vi löste kort och gjorde iordning grejorna och satt oss på ett djup som jag fick mycket på förra året . Efter bara några sekunder efter starten så är det en kille några meter brevid mig som får en röding, jaha tänkte jag. Nu kommer bli lika bra fiske som förra året att det small hela tiden. Vi hade inga känningar på lång tid men pappa och farfar lyckas fånga två var. Och jag nollade på något sätt. Så jag blev less och pappa och farfar börja frysa så vi drog hem 12 . Men jag såg inte många som fick fullt där jag satt.



23/12-2012 Andra dagen på skidtjärn
Det blev skidtjärn idag och idag skulle jag få åka i med i Emils bil och i den var också Victor och Niklas. Emil hämtade mig kvart över åtta sen åkte vi och hämta Victor och sen Niklas. Sedan åkte vi och köpte kort och var vid automaten tio i nio. Sen begav vi oss ut på sjön och efter 20 minuter på isen så fick jag dagens första och den fick simma vidare.
 
Sen fortsatte dagen så att vi drog fisk sen besluta Victor och Emil att dom skulle efter kanten och jaga öring och jag och Niklas satt kvar och drog rödingar. Sen åkte vi hem klockan kvart i två.
Dagens resultat blev att jag fick 14 stycken rödingar, tre stycken  fick följa med hem. Dom andra 11 jag fick simmar kvar. Victor drog några rödingar och en öring och Emil drog några rödingar och två öringar på 1,3 kg.

.
Tre fina rödingar som fick följa med hem.


27/12-2012 (Idag)  Skidtjärn med Tjus
Tjus och jag hade bestämt att vi skulle köra ett pass i dag på Skidtjärn så han hämta mig kvar över åtta och vi börja fiska kvart i nio. Jag hade fem fiskar dom fem första minuterna, tre stycken fick jag upp en tog jag reda på och två C/R. Sedan tappade jag dom andra två och sen kom David Hansen och drog några stycken, under dagen fick han nog 12 stycken. Sen blev det trökt för mig och Tjus kände inget heller . Sen dröjde det ett tag innan rödingarna drog igång men då kom Victor , Thomas, Stefan och Jessica och när dom kom så drog rödingarna i gång dom han bara släppa ner så hade dom napp. Dom hade en trippeldrillning en snabb stund. Medans dom drog fisk så hade jag några små pickningar sen efter en stund fick jag en till som fick simma vidare. Vi forsatte dra fisk sen började Tjus dra fisk han drog fyra fiskar i ett hål och tog reda på dom. Sen fick jag en på 6 hg som jag tog reda på en också släppte jag tillbaka en till.
Sen drog vi hem och sa hej då till det trevliga gänget och hoppa in i bilen och åkte hem klockan ett.
Summering av dagen jag tog hem två och C/R fyra och jag tappa några stycken och hade lite hugg.
Tack för dagen

Tjus andra röding någonsin


// Fredrik Östling!:)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar