fredag 28 december 2012

Ljusne | December Fiske, Monster Fisk Tappad!

December fisket i Ljusne efter Havsöring fortsätter att imponera med antalet fångster per dag, dock är det inte några jätte fiskar vi fångar, men vad spelar det för roll!:)
 
 
Idag när jag vaknade så var det skinande sol och ca 6- ute. Riktigt fint väder, men alla fall. När jag kom ner till älven runt 09.00 så stod redan Thomas Thyr där, han hade fångat några mindre fiskar sa han. Jag hann nästan bara i med grejorna innan det small, men den lossnade efter ett litet tag.
 


 
Några minuter senare så satt den första där, men det var en liten Larre som fick friheten åter på en gång! Sedan smsade jag till Fredrik och sa att han skulle komma ner för det nappade bra. Precis när jag hade skickat smset så fick jag denna kanon blanka Öring som fick simma tillbaka efter ett kort:)

 
När Fredrik kom ner så började det verkligen att nappa! Jag drog direkt denna Havsöring!:)
 
Det dröjde inte länge innan även Fredrik fick en!:)



Fredrik fick även en mindre...

 
Sedan händer det otroliga! Fredrik drar på en enorm fisk (Bokstavligt talat). Den bara går, hela vägen upp mot Goudes för att sedan simma ner mot tippen igen, ut mot kistan, in mot land, ut mot grunden och in mot land igen! När han fick in den mot land så ställde den sig på botten och bara stod still, den gick INTE att rubba fisken. Efter ett tag så börjar den simma lite, jag får en skymt av fisken och jag ser att den LÄTT håller 10 kilo.


Fredrik fortsätter att drilla, sedan händer det som INTE får hända. Fisken simmade rätt ner i botten och måste ha fastnat i några linor eller nå liknande. Men det sjuka är att det var en spölängd från Land vid djupbranten. Så vi kunde igetnligen inte göra något... Efter ca 30 minuters drillning så sa jag, vi måste försöka få loss den. Så jag började dra sakta i tafsen, men då lossnade den och samm vidare... Synd, men du tar den någon annan gång!:)
 

 
Sedan fortsatte jag att dra Öringar. Innan dagen var klar så hade jag fått fyra Havsöringar och en Lax, tappat en finare fisk runt 3 kilo och många mindre. Hade även ett antal hugg...






 
I morgon taggar vi för fiske, men då på ett "Nytt" ställe!:)

HARE GÖTT!:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar