måndag 31 december 2012

Sista örings passet för i år och öringarna var på hugget !

Jag började dagen med att kliva upp klockan halv åtta och sen åkte jag ner till älven så jag var där tio över åtta, jag började kasta direkt men inget hände också fortsatte jag så hela morgonen men inget! Sen kom Kenth Hallberg  men han hade inget heller sen när klockan drog fram emot tio så gick hallberg längre ner och fick några mindre och tappa en större. Sen fick jag en mini öring  och hallberg skulle hem så sa han att jag skulle gå ner och ställa mig där och det gjorde jag och det löna sig. Tredje kastet small det på den här  öring på 1.3 kg.
Öring 1.3kg

Sen fortsatte det nappa på bra hade fisk konstant dom första tio minuterna. Sen blev det en blanköring på 1.2. Också fortsatte det så där med några mindre öringar på 40 cm och några mindre.


Sen fick jag en brunöring på 45 cm som jag släppte tillbaka också fick jag en blanking på 45cm som fick simma vidare jag hade jätte bra fiske inom en och en halv timme.
 
Brunöring 45 cm  C/R

Sen blev jag jätte nöjd på sista öringspasset för i år och ringde pappa för
att hämta mig men medans fortsatte jag kasta och då klev det på en grövre blanköring på runt 2.5kg som jag höll på med i två minuter också lossna den 4 meter framför men sen kom pappa och då fick jag en liten öring igen sen åkte jag hem halv två :).
Sammanfattning...  Fick jag i land 10 öringar fyra av dom var över 45cm eller 45 två av dom fick följa med hem efter en kul dag , också tappa jag bra många under dom där en och en halv timmen.
Skitfiske // Fredda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar