fredag 8 februari 2013

Vinterfiske | Premiär!


Som ni alla vet så håller jag inte på med vinterfiske så mycket, egentligen inget alls. Men det finns dom sällsynta tillfällerna när jag åker ut med kompisar för att prova lyckan och idag var en sådan dag! Idag åkte jag och fiskade Röding och Öring, Tobias hämtade mig på morgonen för att senare åka och träffa Jocke och Thomas som redan var och fiskade! Fisk hade dom fått, vilket inte är ovanligt för dom två! :)
 
Bilen är nu parkerade och NU KÖR VI!:)
 


När vi kom ut till Jocke och Thomas så hade dom redan fått massor av Rödingar var, inte precis en nyhet! Bra jobbar!:)
 
Det dröjde inte länge innan Jocke stod med spöböj! Ännu en fin Röding kommer upp ur hålet!:)

 
 
Jocke och Thomas drog fisk, på fisk, på fisk medans jag och Tobias mest satt och kollade på. Syns väl att dom två vet EXAKT vad dom sysslar med!:)


Som sagt, fisk på fisk!:)
 


Thomas nyper på en fin Röding och börjar direkt att drilla laxen;) Backa, gå framåt och tillbaka!:) 
 




Efter några timmar ute på isen så började det blåsa och då vart det inte skönt, det var 10- ute plus blåst, så hua...
 







 
Jocke och Thomas rör sig längre bort medans jag och Tobias sitter kvar för att försöka lura åtminstonde en firre! När dom kommer tillbaka så har Jocke fått denna kanon feta öring!:)
 
GRATTIS!:)


Men äntligen! När jag och Tobias flyttade ner oss och fiskade precis bredvid Jocke och Thomas då kunde även vi få fisk!  Tyvärr saknas bild på Tobias firre, så ni får vara nöjd med min!;)
 

 
Tack för idag grabbar, sjukt roligt dag! Detta måste vi göra om, nästa år;)

HARE GÖTT!:D

1 kommentar: