onsdag 13 februari 2013

Vinterfiske | Regnbågar!

Idag har jag ännu en gång varit ute och pimplat! Regnbåge var dagens fisk som vi skulle försöka lura till hugg, vissa lyckades bra, vissa bättre och vissa inte alls!
 
Tobias hämtade mig hemme strax efter 07.00 i morse och sedan begav vi oss mot tjärnen, men vi gjorde några viktiga stopp på vägen innan vi var framme. Självklart så trodde vi att vägen var plogad, men icke! Även om ni inte ser det på bilden så är det grymt mycket snö, skulle vi ha öppnat dörren så hade snön fallit in i bilen, så det var riktigt svårt att ta sig fram. Tobias är en bra förare och det gick, vi låg på ca 5000 varv och trängde oss fram! Thomas och Jocke låg strax bakom, även om det var lite lättare för dom eftersom dom åkte i våra spår så var det inte lätt.

 
Väl framme vid tjärnen så börjar vi fiska!


 
Det dröjde inte alls någon lång tid innan Tobbe levererade fisk DIREKT! BAAM!;)
GRATTIS!:)




Solen börjar visa sig och det vart riktigt skönt ute i några minuter innan den försvann bakom dom mörka molnen igen.



"Gänget" idag var jag, Tobias, Thomas, Jocke och Lars-Olof!

 
Thomas levererade ett gäng med bågar idag, denna är störst!:)



 
Sammanfattning: Jag 0, Tobbe 2, Thomas 3, Lars-Olof 1 och Jocke 0!
Riktigt trevlig dag med mycket skratt och snack om sådant som verkligen INTE alls har något med fisket att göra, men kul som fan hade vi! Tack för idag grabbar!:)


 
Så nu ska jag ut och gå! Nu jävlar ska vikten rasa!

HARE GÖTT!:D
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar