lördag 16 februari 2013

Regnbågsfiske i nya vatten!

Allt börja med att jag träffade Tommy också frågade jag om han skulle till en sjö där det var premiär på. Och han och Olle , Roffe och Kent skulle dit och då fick jag åka med. Dom hämta mig på morgonen nästa dag klocka 06.50 sen hämta vi Kent och Roffe. Det gick snabbt och åka dit så när vi kom fram var det kanska mycket folk där men det såg ut som en trevlig liten tjärn. Klockan åtta börja vi och snabbt fick Tommy en också drog Kent en 15 minuter senare. Sen flytta dom två sig medans jag , Olle och Roffe satt kvar. Tio minuter senare då börja det nappa för fullt för mig och Olle vi hade kommit på dom , det small och small jag hade åtta fiskar på max tio minuter , dom flesta lossna efter 15 sekunders drillande men nummer fem fick jag upp sen nummer sex också.

Och Olle fick en också sen ser man Tommy och Kent komma i full fart när vi drillade fisk hela tiden. Sen en halv timme fick jag en till och hade tappa några till sen gick jag ut på djupet och när jag har suttit där en stund ser jag Olle drillar och att han tog fram huggkroken då veva jag upp och skynda mig till honom jag fatta att det var en stor fisk eftersom han tog fram kroken. Olle försökte kroka den men missa då sa han till mig att ta den då stoppa jag ner handen och tog gälgrepp på fisken också vägde vi den. Det var en tjock båge på tre kg. Stort grattis!
Olle med nytt PB på regnbåge 3 kg.




Sen fortsatte vi att nöta på Roffe fick en  och Kent fick två till sen blev det jävla trögt i typ två och en halv timme men vi nötte på .Men sen på slutet när vi ska gå till bilen stanna Olle på vägen tillbaka och drog sin tredjefisk för dagen. Sen åkte vi hem typ klockan ett. Summeringen av dagen fick tre tappa minst 12 stycken , Olle fick tre och tappa några stycken, Tommy fick en och tappa en, Roffe fick en och tappa fem , och Kent fick tre och tappa fyra.
Tack för en grymt rolig dag den här tjärnen ska vi tillbaka till ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar