onsdag 27 februari 2013

Premiär | Angling

Idag så åkte jag och Tobias för att angla, Tobias anglar ganska ofta men man kan säga att detta var min första gång. 05.00 stod klockan på och vi kom iväg strax före 06.00 och förhoppningar låg på topp! Efter allt var riggat och klart så satt vi oss och bara njöt av den fina soluppgången! Under dagen vart det 7 plus och nästan helt vindstilla, så det vart riktigt varmt och skönt! Idag fick man ÄNTLIGEN känna vårkänslan som verkligen är efterlängtad just nu.

 
Tobias började direkt med en fin liten Gädda:)


 
...Och en till...

 
...Och en till...

 
Sedan var det äntligen dags för en liten finare firre, grattis!:)


 
Dagen resulterade i 4 Gäddor av 19 fällningar, så de vart inte på topp, och gissa vad? Tobias drog alla och jag 0 :( Hehe, men GRYMT kul ändå! Jag får skylla på att de var min första gång:))




 
Tack för en trevlig men jobbig dag på isen Tobias, detta SKA vi göra om någon gång! Men nu längtar jag efter islossningen så man får stå och svinga flugspö efter Havsörign i Ljusne, jag längtar som satan!:)
 
HARE GÖTT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar