måndag 4 mars 2013

KM Ljusne sportfiskeklubb

I går var jag på Ljusnes sportfiskeklubbs årliga klubbmästerskap på Järvsjön . Vi brukar inte vara mer än 10-12 stycken men det är endå kul att komma ut. Tävlingen hållde på i fyra timmar , men dagen börja med att farfar hämta mig halv åtta . Det var samling vid NTO stugan åtta tävlingen börja nio man hade en halv timmes utgång och 45 minuters ingång. Jag träffa Emil vid NTO stugan och vi bestämde att vi skulle följa efter Hallberg som brukar vinna den här tävlingen. När start skottet gick borra vi hål och släppte ner pirkarna det börja nappa direkt . Men det gick till och ifrån det var bara att röra sig och leta reda på dom.




Jag kom fyra av elva stycken på 1100gram och Hallberg vann som vanligt på 5729gram och Willi kom två på ungefär 2700 gram. Men jag slog Tjus , Emil , Farfar och några till så jag är nöjd ;)
Som pris tog jag en Magic Minnow Monsterfly.
Sen åkte jag ner till älven och flugfiska med sten.
                                          Imorgon blir det angling med sten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar