tisdag 23 april 2013

Öringfiske efter skolan

Jag sluta klockan 3 var hemma klockan 4 hämta grejerna var. Jag var nere till kvart  fyra jag börja fiska  , det var strålande sol men  efter efter tjugo minuter kommer det in stora svarta moln som kom och täckte den fina solen . Det börja blåsa för fullt och ösregna så jag gick till brofästet och gömde mig där så jag fick skydd från regnet med samidigt små kasta jag också men fick inge. Sen bytte  till en orange fluga  sen börja det hagla . Sen efter det hade slutat runt tio över fem så gick jag till platsen jag börja på innan det börja regna och sånt. Efter en stund small det på en öring på ett lång kast. Sen efter det fastna jag i en stock och ryckte loss och det kändes konstigt man fatta att det var en fel krokad efter en stund . Den såg ganska stor ut  men tyvärr  satt den i magen och var tjock och blank. Niklas gissa att den vägde 2.5 kg . Sen efter det hade jag inget mer sen drog jag hem sju.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar