söndag 26 maj 2013

Gäddfiske!


 
 
Igår så bestämde jag och Victor för att vi skulle nöta gädda nästa hela dagen. Vi började vårat fiske i Ljusne på alla möjliga olika ställen utan någon stor framgång, inte ETT enda napp... Efter att ha ringt runt och snackat lite så fick vi ett tips på ett ställe vi skulle prova. Detta ställe kommer att hållas hemligt under inlägget pga olika skäl.
 

 
På en gång så började det att nappa, det small bokstavligt talat hela tiden i början. Sjukt vilket roligt gäddfiske jag och Victor hade igår och dit ska vi massor med fler gånger, det kan jag säga. 

 
För min del gick det inget vidare, jag började med att slänga bort första betet, andra betet och tredje betet, så det var så värdelöst. Sedan vart jag så less så jag kollade när Victor fortsatte att dra gäddor! Vi fick ingen stor, största runt 3.5 kilo. Men en annan som var där fick en på strax över 6 kilo, mycket fin gädda!






 
Sammanlagt fick vi 11 Gäddor om jag inte minns helt fel, och detta var endast under någon timma.
 
HARE GÖTT!:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar