måndag 1 september 2014

Lax - Norra Sidan Levererar



Dagen började med att ja va ute och gjorde lite sysslor på gården, efter några timmar så åkte jag ned till älven för att binda några riktiga "killers" till kvällens Laxfiske! Redan då när ja satt och band flugor så kom det upp ett gäng mindre Laxar och jag kunde inte vänta så ja åkte hem och spelade istället för ja kunde inte se vattnet utan att bli fiskesugen!;) 

Runt sju på kvällen så bestämde jag mig för att åka ned för att prova de nya och heta flugorna och de skulle VERKLIGEN ge resultat! Det tog inte många kast innan första satt där och de va en REDIG Lax på 10.7kg som va betydligt mycket finare än vad kortet säger så den fick följa med upp! Detta blev dock den enda för kvällen, men med en på land och några tappade så är jag riktigt nöjd och jag laddar självklart redan inför morgondagen för då blire jakt på STOR Abborre och sedan Lax på kvällen!;D


HARE GÖTT!:D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar