onsdag 26 december 2012

2012 | Dröm Året!

2012 har verkligen varit ett drömår för min del, alla fall när det gäller fisket och allting runt omkring, även om det började trögt i våras. Men sedan vart det bara bättre och bättre för varje vecka som gick! Största Öringarna vart två stycken på den exakt lika vikten 5.4 kilo! Största laxen drog inte vågen till mer än 12.5 kilo. Men jag är lika nöjd för det!:)

Våren 2012 började som sagt väldigt trögt för min del, inga fiskar, inga kännigar, medans alla runt om mig drog fisk! Ett tag tänkte jag lägga av med fisket, jag var VÄLDIGT less. Men jag gav inte upp! Rätt som det var så släppte det och då började jag dra fisk på fisk! Det vart bra många Havsöringar för mig, en tyvärr ingen stor. Största låg runt 3.5 kilo. Här är lite bilder från våren 2012...

Som sagt, inte många fina fiskar! Men Laxsäsongen skulle bli bättre, men inte riktigt på en gång...

Jag vetinte hur många fiskepass det gick innan den första Laxen kom upp, men när den väl va på land då vart det bättre. Inga riktigt stora Laxar men mycket fina. Det jag kommer minnas mest är den första Havsöringen på 5.4 kilo som jag fick! Senare mot slutet av säsongen så fick jag en till på 5.4 kilo, fast den tog jag på Norra sidan. Jag lyckades även fiska fullt en gång vid Norra sidan, vikterna var 2.5kg, 10kg och 12.5 kilo!:) Grymt roligt att dra sin första Laxtrippel på den Norra sidan och INTE på udden... Här är lite bilder från Laxsäsongen 2012...

Dom bilder ovanför får räcka för att beskriva Laxsäsongen 2012. Nu kommer vi in på tidig höst säsongen, och då vart det mycket Lax från två kilo till strax under 10 kilo, fångade på enhands spö. Detta fisket var grymt roligt och det måste ni prova på! Man kunde få allt från en till 15 fiskar per dag. Grymt roligt är ordet! Jag lyckades även få en Öring på 3.8 kilo, så precis som inte det var en bra början på höstsäsongen? Men det skulle bli bättre, innan säsongen var slut så drog jag min tredje Havsöring över 5 kilo för året, denna på prick fem kilo. Här kommer lite bilder från höstsäsongen 2012...

Öringen på prick fem kilo, även nytt PB på enhands!:D

Sedan under detta året så har jag lärt känna Johan Broman, så vi tog en fisketur i Ljusne en dag, ganska trögt fiske men vi lyckades fånga några alla fall!:)

Inte varje dag man nästan få ha en egen sida i fångstboken!:)

Under 2012 så hade jag även äran att vara med på en TV inspelning till fiskeserien "Fiske Lite Djupare" med Johan Broman och Fredrik Sjöblom! Serien kommer visas nu till våren, glöm INTE att kolla!:))

Sedan nu i slutet på Decemeber, dagen före julafton så var jag ner och provade några kast och det resulterade i några fina öringar och mindre laxar!:))

Inför 2013 så kommer jag att söka till Forshagaakademin och Sportfiskelinjen, ni får hålla tummarna att jag kommer in! Sedan ska jag åka till Mörrum med Thomas Larsson i början på April för att försöka ta nytt PB på Öring!:) Strax efter den resan åker jag till Gotland med Johan Broman för att jaga RIKTIGT vilda Havsöringar!:)
Jag vill tacka er alla som har följt mig under min utveckling, och fortsätter ni så kommer ni INTE att ångra er, det kan jag säga! Under 2013 så kommer det upp mycket bilder, filmer, drillningar, flugbindnings beskrivningar och självklrt nya Intervjuer!:)

Glöm inte bort mig nu under vintern så hoppas jag att vi ses till våren!:)