onsdag 2 januari 2013

Rödingsfiske i en barndomssjö

I går när jag var och band flugor på UG så pratade jag med Tommy och Olle om vi kunna åka till en sjö som jag fiskade mycket i när jag var liten men farfar . Dom hade varit där dagen före och fått bra. Tommy hade fått fem där och Olle hade fått något liknande tror jag. Dom hade  Rolf med sig och han hade fått nio. Så Olle hämtade mig mig halv nio och Tommy var redan i bilen sen åkte vi och hämtade Tjus för han villade också med. Vi var ute på isen tio över nio och där satt också Victor och CO.


 Tommy drog en direkt på 5 hg sen gick Tjus och jag in i en liten vik och Tjus drog två små mini rödingar sen blev det trökt under dagen, inge hugg eller något. Då det inte hände något bestämde jag, Tommy och Tjus att vi skulle gå till andra sidan av sjön och när vi ska börja gå så drog Victor en på 5hg. Senare drog vi och där där tappade jag en öring och sen hände inget mer, så när vi var påväg tillbaka till första platsen så stannade vi på ett extra ställe men där hände inget heller. När vi packar  så ser vi att folk ställer sig runt Olle då tänkte man att han hade fått något stort och det stämde till hundra procent! Olle drog en grymt fin röding på 1.2 kg och Thomas drog även en på 5hg

Foto Victor

Stort Grattis till Olle och till sitt nya PB på röding och tack så mycket för jag fick följa med det här gör vi om!
// Fredda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar