torsdag 27 mars 2014

Personbästa Slaget!

Efter gårdagens bra fiske så kände jag mig riktigt sugen att prova lyckan idag igen, stå stora delar av kvällen spenderades vid flugbindningshörnan för att tillverka en riktigt het fluga ( enligt mig ) ! En riktigt guldig och kopparfärgig fluga fick bli kvällens resultat, och just resultat... Det skulle denna fluga verkligen ge mig...

 
När jag anlände till platsen i morse efter att ha varit på macken och köpt en macka samt en dricka och kollat läget nere vid älven så var redan Tobias och Andell där, även isen hade anlänt över natten... Så vi åkte därifrån och jag drog mig emot Ljusne för att prova lyckan, men icke sa nicke, ingen fisk där! Så jag tänkte för mig själv, äsch! Jag åker tillbaka och provat att fiska mellan isflaken och gud vilken bra idè!

Väl framme vid platsen så hade isen försvunnit lite mer och jag tänkte att jag ger det ett försök, efter några kast så ser jag hur en enorm flock med betesfisk sticker iväg åt sidan och ca två sekunder efter så tar det tvärstopp i linan och sedan drar det iväg! Efter en MYCKET nervös drillning mellan isflaken så får jag äntligen in en gädda som väger hela 7,1 KG! Alltså, det är PB på Gädda med Flugspö! Så himla roligt och gott! NÖJD KILLE!:))
 




 
Resten av dagen så tänker jag försöka att tillverka några till heta flugor för i morgon då är jag tillbaka!

HARE GÖTT / STEN! :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar