onsdag 26 mars 2014

Pikefishing In Real Life!

Efter att jag fick en samtal ifrån Thomas igår då han frågade om vi skulle åka iväg och fiska efter gädda idag så förberedde jag mig hel gårdagen och även lite i morse!

Dagens fiske erbjöd ganska tröga gäddor som inte riktigt var på hugget! Men vi lyckades att fånga några stycken alla fall, Thomas hamnade på två, Tobias två och jag två, Andell lyckades inte fånga någon men han tappade ca 3-4 stycken!

Tobias drog en på 5.62kg och min största låg på strax under 4kg, ungefär samma vikt som Thomas största!



                        

                        

                         

                          

 
Om man jämför Jerkfisket med Flugfisket efter gädda så vinner LÄTT flugfisket, så himla roligt, tror jag tar en sväng i morgon igen^^

Tack för en trevlig dag grabbar! Detta SKA göras om! :))

1 kommentar:

  1. Härligt väder ni ser ut att ha haft! Tomas Larsson? Min gamla klasskompis :). Hälsa från Mats Århammar!

    SvaraRadera